2010. július 27., kedd

Ez meg az.. :-)

Ez megint csak egy hosszu bejegyzes lesz! :-) A legutobbi adas ota joszerivel egyatalan nem jutottam nethez. Szerencsere japanosan tartalmas es szep napokat tudhatok magam mogott.
Amikor abbahagytam legutobb, epp a Kawagoe korhazaval baratkoztam, ahol a mult hetemet toltottem. Erdekes tapasztalat volt, a Hidakai hi-tech fellegvar utan egy pecsi 400 agyas szeru (azert talan kicsit jobb) korhazban talaltam magam a semmi kozepen. (az egyik nap elmentem futni es eleg hamar rizsfoldek kozott talaltam magam.. :-)) Hasi sebeszeten voltam, orultem a valtozatossagnak. A hangulat sokkal lazabb volt a Hidakai szivsebeszek "This is spartaaaa!!!" hozzaallasahoz kepest, tobb szabadidonk is volt. (azert csinaltunk par olyat, ami pecsett meg gyerekcipoben jar, es persze elhangzott neha itt is a "ezt a vilag tobbi reszen 10 centis vagassal csinaljak, de mi japanok megoldjuk 6-bol vagy eppen 2-bol") Az idonket szerencsere sikerult kellemesen eltoltenunk a japan diakoknak koszonhetoen. A kedvenc pillanatom viszont a mutobol valo, belanasztomozis varrasakor a varrogepet elsutve mindenkinek csatakialtania kell: "FIRE!!" :-) Ja es a szake: nagyon sokfele szake letezik, eddig mindegyik fincsi volt, de Kawagoe-ban sikerult kifogni egy erdekes izut (ld. a kepet)

A hetvegenk elott pentek este elmentunk Matsumoto professzor hazibulijara, amit kulon nekunk cserediakoknak rendezett. Nagyon kitett magaert, sokfogasos vacsi, ajandekozas oda es vissza, entertainment, minden volt. Minket pedig csak nehany ora valasztott el attol, hogy meg aznap este Tokyoba utazva masnap kora reggel feluljunk a japanok szuper vonatara, a Shinkansenre es egyenesen Kyotoba szaguldjunk.

A vonat tenyleg nagyon gyors, de annyira nem nyugozott le, foleg, hogy aludtam vegig.. :-) Kyotoban voltunk szomattol hetfoig, ez a kulturaban leggazdagabb varos, rengeteg templommal, kerttel, muzeummal. A program a szokasos: reggeltol orrverzesig sightseeing, este pedig egy laza sor a folyoparton, mas-es harmadnap ismetelve. Egy par erdekes dolog Kyotobol:
Arany templom (Kinkakuji) es ezust templom (Ginkakuji): meses kis hazikok, csodalatos kornyezetben.
Inari templom: egy egesz hegyoldal ezernyi kapu altal alkotott alagutakkal.
Sanjusangendo templom: 1000 db faragott eletnagysagu Buddha szoborral, mindegyiknek 42 keze van es aranyozottak.
Ezen kivul volt meg a Shogun palotaja, Zen koves japan kert, botanikus kert, Toji templom, es meg ezernyi dolog, amit erdemes volt alaposan korbejarni..

Tegnap este aztan hazajottunk Moroyamaba, de a szel maris felkapott minket egy Judo klub latogatasra es egy vacsorara. Koreai barbeque volt Tsuji proffal: nyelv, rekeszizom, bel, maj es meg sok finomsag es mindezt magadnak sutheted az asztal kozepen tuzon. Fincsi. Ezen a heten idegsebeszeten vagyok, ma mar voltam bent, nagyon aranyosak es ugyesen mutenek.

Hogy a leragadt szemeket kicsit felrancigaljam, meg irok par erdekes tapasztalatot:
Egy bacsi a kyotoi piacon 6-8 centis szarvasbogarakat arul.
A mozgolepcson, mint nyugat europaban, japanban is csak az egyik oldalra allnak (leallosav-rohanosav), de itt a bal oldalra.
Az ettermi eteleknek altalaban kiallitjak az eletnagysagu muanyag masat, ugyhogy 3D-ben megnezheted mit fogsz enni.
A shogun palotajaban direkt nyikorog a padlo, hogy halljak a betorni keszulo nindzsak lepteit.
A buszon majdnem minden ulo es allohely rendelkezik leszallasjelzo gombbal.
Japanban minden etel es ital a 4 alapveto tapanyagbol keszul: szoja, rizs, hal es tengeri fu.
Ja es lehet kapni egy uditot, neve: Sweat, szoval ihatsz izzadtsagot! (kivancsi vagyok, hogy keszulhet.. :-))

Ennyi mara, mindenkit udvozlok!

1. Mindig belelátok valakit a japán arcokba. Most a tűzön sütögetős képen olyan, mintha a japán Gero és a japán Serény Andris lenne. :)